نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
1859
-
الف
+

سخنگوی وزارت خارجه ایران درگذشت «رهنورد زریاب» را تسلیت گفت

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران درگذشت «رهنورد زریاب» را تسلیت گفت.

به گزارش آی فیلم 2، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با صدور پیامی درگذشت «رهنورد زریاب» استاد زبان فارسی و فعال ادبی افغانستان را تسلیت گفت.

«سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران تاکید کرد: یقین دارم که زریاب‌ها در پهنه وسیع زبان فارسی خواهند بالید و با آثارشان راه آن پیر فرهیخته را ادامه خواهند داد.

خطیب‌زاده ادامه داد: خبر درگذشت خالق «گلنار و آیینه»، همه دوستداران زبان فارسی را ماتم زده کرد. استاد رهنورد زریاب طی حدود چهل سال فعالیت ادبی خود آثار بسیاری را به ویژه در عرصه داستان و رمان به نگارش درآوردند. در سفر اخیر خود به کابل، مشتاق دیدارشان بودم ولی پیام دادند که در شفاخانه بستری هستند و تنشان به ناز طبیبان نیازمند شده است.

به رسم ادب و احترام، دسته گلی با آرزوی صحت برای استاد فرستادم و از این بداقبالی دلگیر شدم تا اینکه امروز خبر درگذشتشان رسید. فقدان این فرزانه گرانقدر را به همه عاشقان زبان فارسی به ویژه خانواده محترم استاد و مردم افغانستان تسلیت عرض می‌نمایم.

گفتنی است «رهنورد زریاب» نویسنده نامدار افغانستان که از دوهفته بدین سو در بستر بیماری بسر می برد صبح روز جمعه 21 قوس(آذر) در شفاخانه 400 بستری کابل در گذشت.

در پی درگذشت رهنورد زریاب فضای شبکه های اجتماعی مملو از واکنش‌ها و ابراز اندوه و همدردی شد، سیاستمداران، شاعران، خبرنگاران، فرهنگیان، نویسندگان، دانشجویان، استاتید دانشگاه و همه مردم این کشور خبر فوت رهنورد زریاب را ضایعه یی جبران ناپذیر خواندند.

ع ا 

نظر شما
ارسال نظر